Ett speciellt möte...



Ni vet den där känslan man får när man ser en kändis på gatan, det känns som man känner varandra för att man sett personen i så många sammanhang. Det kändes exakt så idag när jag träffade en  kändis för mig, någon man haft mycket relation till inom tygvärlden. Inte på TV alltså utan via datorn och Facebook. Det är konstigt hur utvecklingen lett till att man har mycket nya, tämligen ytliga, men viktiga relationer. Sociala medier är underbara redskap för att kunna komma i kontakt med människor som inte finns i närheten men som delar intressen du har. Det var detta som hände idag. Jag träffade en tjej som delar mitt intresse för retrotyger, hon var hem till mig och köpte lite tyger. Vi har haft mycket kontakt via Retrotyggruppen på Facebook och att få träffas på riktigt var verkligen skoj. Det finns inte många (vet ingen) som har de intressena med retrotyger jag har här omkring och när man då hittar folk i närheten (Karlstadtrakten är ju rätt nära)  blir man glad. Så, summan av kardemumman, förringa inte sociala medier. 






Kommentera här: