Stenmonster!

Som ni nog vet har jag ettusenett idéer på pyssel på en och samma gång och när jag är ute med lillan i vagnen brukar jag passa på att samla material. Kom hem med två långa trädgrenar igår som jag har planer för, men jag passade även på att samla stenar för att göra något häftigt av.. Fick inspiration från panduro, kolla!
Stenar i olika former hittar man överallt
i naturen – tänk bara på att inte plocka dem
i naturreservat! Förvandla dem till glada,
busiga filurer med hjälp av lite utomhusfärg
och helst också med en självlysande färg.
Allt det vita har vi målat med den självlysande färgen. Den gör att filurerna syns
även när det blir mörkt. Måla med två lager
färg så att det täcker. Låt färgen torka
mellan strykningarna.
Stenar i olika former hittar man överallt i naturen – tänk bara på att inte plocka dem
i naturreservat! Förvandla dem till glada, busiga filurer med hjälp av lite utomhusfärg
och helst också med en självlysande färg. Allt det vita har vi målat med den självlysande färgen. Den gör att filurerna syns även när det blir mörkt. Måla med två lager färg så att det täcker. Låt färgen torka
mellan strykningarna.

Kommentera här: