Mmmmmm.....

Jag blev sååå grymt sugen på Ananaspaj.... Begäret bara sköljde över mig..Imorgon har jag Tupperwareparty och tänkte göra en tills dess. Så tänker jag alltid på min kära vän i Finland som gjorde denna paj rätt ofta. Den är lätt att slänga ihop så vem som helst inklusive mig klarar det!



Ananaspaj

Ingredienser
150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
ev vispad grädde till servering

Fyllning
2 dl crème fraiche
1 stor burk krossad ananas eller dubbelt så många små
1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Gör så här

1.Sätt ugnen på 200°C.
2.Smält smöret. Blanda med socker, mjöl och bakpulver. Tryck ut degen i en pajform.
3.Fyllning: Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Häll den i pajformen.
4.Grädda i 20-30 minuter. Låt svalna.
5.Pajen kan serveras med vispad grädde


Klart!

Kommentarer:

1 Eve:

Åhh det var nu längesedan jag gjorde den...mums! Får nog ta göra den nån dag =) kraam eve

Kommentera här: